تويتر

الثلاثاء، 23 أغسطس 2011

حکومت ایران نیز به مانند قذافی چاره ای جز تسلیم در برابر اراده مردم آزادیخواه ندارد






شؤون إيرانية:
امیرحسین جهانشاهی:
على شاكلة القذافي، النظام الإيراني لا خيار لديه سوى الإذعان أمام إرادة الشعب المتعطش للحرية... 
على قوى الموجة الخضراء والمتعاطفين معها في الدوائر الحكومية المختلفة خاصة الجيش، الاستخبارات، الحرس الثوري والموسسات الدينية أن تعمل على تهيئة كل السبل لثورة وطنية داخلية لا تتدخل فيها أي قوى أجنبية ومن ثم تخليص البلاد مما تمر به في الوقت الراهن مع ضمان عدم وجود أي فراغ سياسي أو فوضى في المجتمع....

 با ورود کاروان مخالفان به طرابلس در شامگاه یکشنبه ۳۰ مرداد، مردم شهر از آن‌ها استقبال کردند و شورای ملی انتقالی لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای پیروزی مخالفان را اعلام کرده است. همچنین مخالفان معمر قذافی تا میدان سبز طرابلس، میدانی که تاکنون محل گردهمایی طرفداران معمر قذافی بود، پیش رفته‌اند و ناتو اعلام کرده است که رژیم قذافی در حال فروپاشی است.
در همین رابطه محمود جبرئیل، از مسئولان اصلی شورای ملی انتقالی لیبی در پیامی که از الاحرار، شبکه تلویزیونی شورشیان، پخش ‌شد مردم را فراخواند تا با رجوع به «وجدان و مسئولیت» خود، «مقابله به مثل نکنند، غارت نکنند و به زندانیان احترام بگذارند.» 
حکومت اسلامی ایران نیز در حالی پیروزی مردم لیبی را تبریک گفته که رهبران این کشور قیام مشابه مردم سوریه را محکوم کرده و توطئۀ اسرائیل و آمریکا دانسته و در نتیجه خواستار پشتیبانی از رژیم بشار اسد در مقابل مردم معترض شده اند.در نتیجۀ این سیاست یک بام و دو هوا، کشورهای غربی جمهوری اسلامی ایران را به ریاکاری در قبال تحولات منطقه متهم کرده و از ایران می خواهند که برای اثبات حسن نیت خود در دفاع از آزادی و عدالت هزاران روزنامه نگار و هنرمند و شهروند عادی را که در نتیجۀ سرکوب اعتراض های دو سال اخیر ایران دستگیر کرده از زندان ها آزاد کند و آزادی بیان و اجتماعات و تشکیل انجمن ها و احزاب مستقل را به رسمیت شمارد.

در همین رابطه امیرحسین جهانشاهی، بنیانگذار سازمان سیاسی موج سبز در پیامی ضمن اشاره به نقش موثر نیروهای «ناتو» در موفقیت مردم لیبی علیه دیکتاتوری معمر قذافی، تاکید کرده است که «با ایجاد شرایط لازم در وقت مقتضی، با یاری و مساعدت نیروهای هوشیار و ملی در درون حاکمیت ایران، شرایط و زمینه پیروزی مردم و رهائی کشور را به وجود خواهیم آورد.»
متن این پیام را در زیر میخوانید:
در پی شش ماه ایستادگی سرسختانه مردم دلیر و مبارز لیبی، دیکتاتوری ۴۲ ساله سرهنگ قذافی در آستانه نابودی می باشد. احتمالاٌ سقوط حکومت مزدور قذافی بدون کمک و پشتیبانی نظامی کشورهای عمده
غربی و بویژه فرانسه و بریتانیا در قالب «ناتو» نمی توانست به این سرعت عملی گردد، اما اینکه این حکومت خودکامه، دیر یا زود، چاره ای جز تسلیم در برابر اراده راسخ و یکپارچه مردم مبارز و آزادیخواه آنکشور نمی داشت، برای من امری کاملا آشکار و مسجل بود و این همان سرنوشتی است که در هفته ها یا ماه های آینده گریبانگیر بشار اسد و حکومت جنایتکارش خواهد شد – حکومتی که تا به امروز دستش به خون بیش از دوهزار شهروند شجاع و آزاده سوری آلوده می باشد.
به نظر میرسد و به هرحال امیدوارم که با مساعدت غرب و زیر نظر «شورای ملی انتقالی لیبی»، انتقال قدرت از حکومت قذافی به شورای ملی در جوی فارغ از انتقامجوئی و یا درگیری های داخلی انجام گیرد. اما در سوریه، گرچه سقوط حکومت بشار اسد مسلم است، ولی فقدان یک رهبری منسجم و مشخص که همراه با مشروعیت ملی و پشتیبانی عوامل کلیدی دستگاه های حکومتی برخوردار باشد، آینده سوریه را کماکان با نوعی هرج و مرج و بی ثباتی تهدید میکند. ولی چون نیل به آزادی والاترین هدف هر انسانی می باشد، ملت سوریه این خطر را پذیرفته است.
وظیفه «موج سبز» و شبکه های مبارزاتی آن و یاران ما در درون دستگاه های حکومتی، به وجود آوردن شرایط قیام ملی و نهایتاٌ پیروزی ملت ایران بدون هیچگونه مداخله از سوی بیگانگان و فارغ از هر نوع هرج و مرج و خلاء حکومتی خواهد بود.

من امروز با نهایت اطمینان به ملت ایران میگویم که ما با ایجاد شرایط لازم در وقت مقتضی، با یاری و مساعدت نیروهای هوشیار و ملی در درون حاکمیت (شامل عوامل دلسوز و مردمی بویژه در ارتش، سپاه، روحانیت و دستگاه اطلاعاتی کشور) شرایط و زمینه پیروزی مردم و رهائی کشور را به وجود خواهیم آورد.

ملت ایران باید بداند که فارغ از هر نوع وعده پوچ و بی اساس، مشارکت عوامل کلیدی در درون حاکمیت با ما در روز قیام ملی، پیروزی ملت ایران با حداقل هزینه تامین خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری موج سبز

ليست هناك تعليقات: